حدیث نفس

مثل فراموشی غروب یک مرغ دریایی در انحنای قلب بریده ابرها فرو میروم

مثل فراموشی غروب یک مرغ دریایی در انحنای قلب بریده ابرها فرو میروم

حدیث نفس

حدیث نفس من چون کیمیا ی نگاه اخلاقی بی مداهنه... گوهری ست قیمتی که وجدان ناخودآگاه آدمی رابه نقد می کشاند و وزن مقابله با خویشتن را بالا می برد تا جایی که برای عرضه بالا بلندی و خود خواهی نا بخردانه امکانی در ذهن و ضمیر آدمی باقی نمی نماند و خلوت درون را به آرمان شهر سقراط حکیم تبدیل می کند.... در عین حال که ریشه ای عمیق در این کهن دیار دارد ...ماهشهر علی بهار

بایگانی

آهو گردانی

جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶ ب.ظ

وقتی که سگ گازم گرفت
براستی که حادثه اخطار نمی کند   غروبی داشتم بر میگشتم  خونه که تا بخود بیام  یه سگ پامو یا همان پاچه معروف را گاز گرفت
سگه تو بغل یه نوجوان اخمو بود از اون بچه هایی که ظاهرا تا سگ نزنه روی گوششون خوابشون نمی بره و من هم مثل همیشه خدا غرق در عوالم خود بی آنکه متوجه باشم در حال عبور از پیاده رو سگ  پرید و گازم گرفت تا بجنبم در ساق پایم سوزشی حس کردم و دیدم  کار از کار گذشته ایستادم و به بچه که سگ را در بغل گرفته بود گفتم آخه این چه کاریه گفت پول شلوارتو می دم
گفتم من اصلا متوجه پاره شدن شلوارم نشدم تو می گی پولشو می دم
گفت ببین پاچه شلوارت  چقدر پاره شده
دیدم راس میگه به آنی  از زیر زانو تا پایین جر خورده بود  تازه زیر شلواری هم پام بود که اونم جر خورده است تا رسیده  دندونای تیز سگ به ماهیچه  ساق پایم و زخمی که آزار دهنده بود
به ناچار با پسرک و سگش رفتیم خونه طرف که همونجا سر کوچه بودن خانواده اومدن جلو و کلی محبت کردن پدر خانواده هم با یه تلفن اومد و منو برد انستیتو پاستور و چند آمپول هاری و کزاز زدن و خلاصه در این شب سرد پاییزی کلی مشغول شدیم و تا پاسی از شب گذشته که بابای بچه   مرا به درب منزل رساند همینطوری مشغول دوا و درمون بودیم و آخرش باکلی شرمندگی  گفت ناراحت  که نیستی گفتم نه بابا  من سگها را دوست دارم اما خوب چه اشکال دارد اگر بجای سگ در خونه های شما آهویی ،بره ای نگه داری می کردین که هم  ثواب دنیا داشت و هم آخرت تازه تصور کن شهری که آهوان در آن جولان میدهند....

تهران ع-بهار

 

آهوگردانی!

خلاصه از روزی که سگ یه نوجوان پایم را گاز گرفت و شلوار و زیر شلواری منو جر داد تا به ماهیچه ساق پایم رسیده. 
با خودم نشستم و گفتگو کردم که علیرغم اینکه من همه حیوانات روی زمین را حقیقتا دوست دارم از چرنده تا پرنده و درنده اما این سگ گردانی در کوچه و خیابان هم شد کار که هر آن امکان آسیب به غیر را سبب می شود و کلی ضرر و زیان به صاحب سگ و طرف مقابل آخه این چه کاریه شما حیوون دوست داری نگه داری بیا و یه آهویی یا بره یی را دست آموز کن هم صواب دنیا ببر و هم آخرت و کمک کن به اقتصاد خانواده مخصوصا بجای نگه داری این همه سگ در منازل ساکنین پایتخت اگر بجایش آهو نگه داری میکردن چه می شد.

تصور کن در شهر تهران در هر کوچه و پس کوچه یه شازده پسر وگل دختر یه آهو دست بگیرن و تو خیابون این ور و اون ور بکشونن می بینی چه منظره خوش آیندی بوجود می آید و کلی هم دعای خیر بدرقه راه صاحب آهو می شود و نسل آهوان هم از انقراض نجات میابد.

باری من از جمیع حیوان دوستان سراسر کشور درخواست دارم بیایند امتحان کنن بجای سگ و گربه ابتدا آهویی به جهت ازدیاد نسل، نشد بزی یا بره ای را بگیرند و با خود به خیابان و باغ و راغ بیاورند احتمالا بعد از این دنیای شهری قشنگتر خواهد شد شاید ابتدا بدلیل مدگرایی سگداران معترض شوند اما بعد از چند صباحی اگر در دست هرنوجوان و جوان یه آهو یا بره  دیده شد  هم حیوان گردی و حیوان دوستی زیاد می شود هم به اقتصاد و معاش خانواده کمکی ست خلاصه چه خوب است بیاییم این فرهنگ حیوان دوستی را به سمت عملی فرهنگی تر و شاید هم بتوان گفت ایرانی تر سوق بدهیم!

  تهران آذر ماه 99 ع-بهار

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۸
علی ربیعی(ع-بهار)

نظرات  (۱)

کلا زندانی کردن توصیه نمی شود /=

آهو میخواد بدوعه... تو خونه نگهش داریم چی بشه عاخه😂

( حالا اهو از کجا بجوریم اصلا😂)

حتی همون سگ و گربه ام حق آزادی دارن...

میخواین نگهداری کنین صحیح... ولی زندانی نکنن دیگه !!!!

من دوستم یه کاری کرده گربه اش کاهو و سبزی میخوره😐😐😐

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی