حدیث نفس

مثل فراموشی غروب یک مرغ دریایی در انحنای قلب بریده ابرها فرو میروم

مثل فراموشی غروب یک مرغ دریایی در انحنای قلب بریده ابرها فرو میروم

حدیث نفس

حدیث نفس من چون کیمیا ی نگاه اخلاقی بی مداهنه... گوهری ست قیمتی که وجدان ناخودآگاه آدمی رابه نقد می کشاند و وزن مقابله با خویشتن را بالا می برد تا جایی که برای عرضه بالا بلندی و خود خواهی نا بخردانه امکانی در ذهن و ضمیر آدمی باقی نمی نماند و خلوت درون را به آرمان شهر سقراط حکیم تبدیل می کند.... در عین حال که ریشه ای عمیق در این کهن دیار دارد ...ماهشهر علی بهار

بایگانی

خورشید سوخته

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷ ق.ظ

 

خورشید سوخته

هیچ کاری ندارم
نه با آسمان و ستاره هایش
نه با دریا و ترانه هایش
حوصله ام سر رفته
از چشم انداز هر چه خورشید است
روز!
هنگامیکه می تابد
شب!
هنگامیکه  که می خوابد
ماهشهر ع-بهار

زهر بادمجان!
امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ اندکی حالم بد بود با این وجود برخاستم و مثل حکایت این چند روزه گفتم برای اینکه مشغول باشم ناهاری برای خودم آماده کنم .مواد اولیه طبق سنوات اخیر سیب زمینی و گوجه بود به اضافه پیاز و یه کدو و اندکی روغن و ادویه های جاری یعنی فلفل سیاه و زرد چوبه و دارچین همه را یه سره قاطی کردم و گذاشتم روی اجاق .
احساس کردم یه چیز این غذا کم است و آن بادمجان است بازارچه نزدیک است و رفتم دو عدد بادمجان هم خریدم و بعد از کندن پوست و دنبالچه به تاس کباب که در حال قلیدن بود اضافه کردم در فکر خوش مزه گی غذایی بودم که با بادمجان کامل شده است سفره کوچک تک نفره را پهن کردم و نان و ماست هم کنار سفره چیدم و شروع به تناول ،اما چشم تان روز بد نبیند با اولین لقمه گویی زهر هلاهل باشد لب و لوچه آویزان شد نگو که بادمجان عزیزم از تلخی چون زهر گشته و کلی سر من از خوردن یه ناهار با چاشنی بادمجان بی کلاه ماند .جریان را به دوستی که زندگی مجردی دارد و با همین ابزار غذای خوشمزه درست می کند در میان گذاشتم اول کلی به حال و روزم خندید و بعد گفت برای اینکه زهر بادمجان گرفته شود باید آنرا در اندکی نمک بخوابانی و سپس که عرق بادمجان گرفته شد آن را به بقیه ادوات اضافه کنی و لذا با این تذکر تجربه ای در این آخر عمری بر تجربه ام افزوده گشت.

ماهشهر ع-بهار

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۶
علی ربیعی(ع-بهار)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی