حدیث نفس

مثل فراموشی غروب یک مرغ دریایی در انحنای قلب بریده ابرها فرو میروم

مثل فراموشی غروب یک مرغ دریایی در انحنای قلب بریده ابرها فرو میروم

حدیث نفس

حدیث نفس من چون کیمیا ی نگاه اخلاقی بی مداهنه... گوهری ست قیمتی که وجدان ناخودآگاه آدمی رابه نقد می کشاند و وزن مقابله با خویشتن را بالا می برد تا جایی که برای عرضه بالا بلندی و خود خواهی نا بخردانه امکانی در ذهن و ضمیر آدمی باقی نمی نماند و خلوت درون را به آرمان شهر سقراط حکیم تبدیل می کند.... در عین حال که ریشه ای عمیق در این کهن دیار دارد ...ماهشهر علی بهار

بایگانی

اردیبهشت جادویی

يكشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۵:۴۰ ب.ظ

سروده اردیبهشت جادویی
امروز جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ نرسیده به غروب آمدم‌کنار دریاچه هوا ابری ست و باد خنکی از سمت جنوب شرق می وزد. در انتظارم که مرغان دریایی از سفر روزانه به آشیانه برگردند و آسمان با این همه ابرهای پر پشت تیره در این بهار سکوتش را بشکند و بغضش بترکد و اشکی بریزد چون من که از بیداد ایام خسته ام هر چند طبیعت راه خودش را میرود در حال بیاد شعر حافظ افتادم که گفت
کارم ز دور چرخ به سامان نمی‌رسد
خون شد دلم ز درد، به درمان نمی‌رسد
یعقوب را دو دیده ز حسرت سپید گشت
وآوازه‌ای ز مصر به کنعان نمی‌رسد
البته علیرغم همه پستی و بلندی‌ها امروز جمعه بد هم نبود و من کلی سرگرم کار و بار و یار و دیار خویش شدم‌ و بیشتر از هر روز عادی تمرین زندگی کردم و حافظ خواندم و به شوخ و شنگی ایام‌ لبخند زدم سقرات هم بود که یاد داد درستکاری و آزادگی را در کلام، هر چند این شوق در سقراط را هر بار که می خوانم نامکرر است .هوای لطیف در کنار دریاچه در این اردیبهشت جادویی مستت می کند به آسمان می نگرم هرچند می دانم تا تو بیایی دلم هزار رنگ می شود.
چقدر آشنا شده ام با صدای مرغان دریایی و باد که می وزد حس پرواز مرغان  قشنگتر است
دوری
اما در کنار نشسته ای
من ورق می زنم‌ ثانیه ها را در کنارت
ماهشهر ع-ر

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۱۱
علی ربیعی(ع-بهار)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی