حدیث نفس

مثل فراموشی غروب یک مرغ دریایی در انحنای قلب بریده ابرها فرو میروم

مثل فراموشی غروب یک مرغ دریایی در انحنای قلب بریده ابرها فرو میروم

حدیث نفس

حدیث نفس من چون کیمیا ی نگاه اخلاقی بی مداهنه... گوهری ست قیمتی که وجدان ناخودآگاه آدمی رابه نقد می کشاند و وزن مقابله با خویشتن را بالا می برد تا جایی که برای عرضه بالا بلندی و خود خواهی نا بخردانه امکانی در ذهن و ضمیر آدمی باقی نمی نماند و خلوت درون را به آرمان شهر سقراط حکیم تبدیل می کند.... در عین حال که ریشه ای عمیق در این کهن دیار دارد ...ماهشهر علی بهار

بایگانی

عشق و نفرت

دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۱ ب.ظ

با نگاهی به کتاب شهر خرس ها
در بخشی از کتاب شهر خرس ها اثر فردریک بکمن نویسنده سوئدی می خوانیم که نفرت می تواند احساسی تحریک کننده باشد.اگر همه چیز و همه کس را به دوست و دشمن تقسیم کنیم در این حالت فهم دنیا سخت تر  وترسناکتر می شود.
ما و آنها خوب و بد که متراژش در دست ناطق است و مخاطب فقط باید گوش جان بسپارد! به همین سادگی ،کاری که بهترین سرگرمی سیاست مداران عالم است .
آسانترین راه برای اتحاد یک گروه عشق نیست چون عشق سخت است از شما چیزی می خواهد که نام دیگرش گذشت است اما نفرت آسان است مثل دیو ،درونتان را قلقلک می دهد که  دن کیشوت وار شمشیر زنگ زده تان را بلند کنید و به جنگ دنیا بروید حتی اگر این دنیا آسیاب بادی باشد که دور باطلی به دور خود می زند بی آنکه مشکلی برای شخص شما ایجاد کند در هر صورت به نظر نویسنده و به تایید من نفرت پراکنی و ایجاد و بسط دشمنی در هر صورت چیز مزخرفی ست که باعث اضمحلال روح و روان فردی و اجتماعی می گردد .کتاب شهر خرس ها می خواهد همین جنبه روانشناسانه از خوی آدمی را به نقدی داستان واره بکشاند که اتفاقا موفق عمل کرده است .
خاطر نشان کنم که فردریک بکمن همان کسی ست که رمان مشهور و موفق مردی به نام آوه را به بازار کتاب عرضه کرده بود .
بهمن ۹۸ ماهشهر ع-بهار

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۱۰
علی ربیعی(ع-بهار)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی